7 ianuarie 2019 – Era digitală a transformat lumea fotografiei. Orele cândva petrecute în camerele obscure ale centrelor de developare a filmelor celuloid pentru inspectarea calității fotografiilor rezultate au devenit timp petrecut în fața unui ecran, folosind cele mai noi unelte de editare digitală și de partajare a imaginilor. În plus, mulți fotografi le pun acum la dispoziție clienților „librării foto digitale” în locul albumelor foto și al imaginilor pe hârtie. În timp ce acest lucru poate avea un impact pozitiv de fond, fotografia imprimată mai are încă multe de zis în a-i ajuta pe fotografi să își perfecționeze abilitățile și să își creeze o bază generoasă de clienți fideli.

Perfecționarea abilităților de editare

Imaginile imprimate oferă o reprezentare a unui cadru mult mai realistică decât ecranele dispozitivelor, indiferent de rezoluția acestora. Asta permite o evaluare mai bună și mai detaliată asupra eventualelor erori apărute în timpul editării, cum ar fi supra-expunerea sau balansul de culoare nepotrivit. Termenele de livrare scurte și solicitările stricte îi îndeamnă pe fotografi să se bizuie pe ecranul computerului, dar print-ul este mai degrabă o abordare prin care se garantează că un client nu va fi dezamăgit de serviciile pe care le-a achiziționat.

Înțelegând cum se reflectă în aspectul fotografiei pe hârtie setările camerei foto și tehnicile de editare, un fotograf poate observa daca viziunea sa creativă se concretizează în produs și, în caz contrar, își poate da seama ce modificări trebuie să facă atât la ședințele foto, cât și în post-producție. Așa cum declară ambasadorul Epson David Brenot, fotograf de evenimente renumit pe plan mondial, „ceea ce face ca fotografia de nuntă să fie interesantă este faptul că uneori vânăm un moment anume, iar alteori reflectăm la compoziție, la imagine, în funcție de fotografia pe care dorim să o creăm”.

Valoare maximă pentru client

Prima impresie este extrem de importantă, iar fotografiile pe hârtie bine realizate sunt un bun mijloc de a aduce la viață momente-cheie din viața clienților, contribuind astfel foarte eficient la conturarea și consolidarea acestei prime impresii vitale. Până la urmă, munca asiduă depusă de un fotograf merită mai mult decât să fie privită în trecere pe un ecran. Fotografiile imprimate, ca un adaos la serviciile de fotograf profesionist prestate, vor fi întotdeauna bine primite de clienți.

Dar surplusul și calitatea vin întotdeauna cu un preț, pe care orice fotograf dorește să îl minimizeze, fără compromisuri. De aceea, dacă un fotograf oferă și fotografii imprimate pe hârtie ca parte a serviciilor pe care le prestează pentru clienții săi, tehnologia imprimării fără cartușe poate fi cea mai potrivită opțiune din punct de vedere al bugetului și al volumului de print. Imprimanta Epson EcoTank L7160, spre exemplu, este ideală pentru fotografii care caută un dispozitiv convenabil și performant ca soluție de imprimare a fotografiilor. Echipamentul permite imprimarea a până la 1.500[1] fotografii cu cerneala livrată în cutie, având și garanție de trei ani[2].

O sursă de inspirație

Spațiul de lucru al unui fotograf – fie că se află într-un birou sau acasă – trebuie să funcționeze ca o carte de vizită a acestuia; deci trebuie tapetat cu rezultatele muncii lui. Fotograful trebuie să își aleagă lucrările preferate pentru a crea un „wall of fame”, care să îl motiveze și să îl inspire, dar care să funcționeze și ca un portofoliu pentru clienți, astfel încât aceștia să ia contact imediat cu stilul artistic al fotografului și să își facă de la bun început o impresie despre ce pot primi pentru suma investită. În plus, această abordare îi va oferi oricărui fotograf o perspectivă mai amplă vizavi de cum se raportează la propriul stil și la propriile performanțe.

Perfecționarea aptitudinilor foto și de editare, stimularea inspirației și atragerea clienților cu un plus valoare prin expunerea fotografiilor imprimate reprezintă o bună direcție de urmat.

Mai multe despre soluțiile de imprimare Epson inovatoare aici: https://www.epson.ro/products/printers/inkjet-printers/for-home/ecotank-l7160și despre campania Epson #WishIdPrintedIt aici:  https://www.facebook.com/RoEpson/

Despre Epson

Epson este un lider global în tehnologie, dedicat conectării oamenilor, lucrurilor și informațiilor, prin intermediul tehnologiilor sale originale eficiente, compacte și precise. Având o gamă de produse care cuprinde de la imprimante cu jet de cerneală și sisteme de imprimare digitală până la proiectoare 3LCD, ochelari inteligenți, sisteme de detecție și roboți industriali, compania se concentrează asupra stimulării inovațiilor și depășirii așteptărilor clienților în ceea ce privește imprimantele cu jet de cerneală, comunicarea  vizuală, echipamentele portabile și robotica.

Condus de Seiko Epson Corporation din Japonia, grupul Epson are peste 81.000 de angajați în 85 de companii din întreaga lume și se mândrește cu contribuțiile aduse comunităților în care își desfășoară activitatea și cu eforturile permanente de a reduce impactul asupra mediului.

http://global.epson.com/

Proiectul Environmental Vision 2050

http://eco.epson.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *