București, 5 mai 2022 – IKEA a lansat colecția sustenabilă KÅSEBERGA, realizată din materiale regenerabile și reciclate, în paralel cu inițiativa de curățare a plajei Modern din Constanța. Obiectivul campaniei este sprijinirea și inițierea schimbărilor în societate pentru a permite mai multor oameni să aibă un stil de viață sustenabil, pentru a proteja resursele planetei noastre. De asemenea, compania a construit o sculptură de dimensiuni mari în formă de pungă KÅSEBERGA, făcută din deșeuri de plastic, pentru a inspira oamenii să ajute la combaterea poluării cu plastic.
Niciun sport nu este atât de conectat cu natura precum surful. Surferii sunt, prin firea lor, pasionați de lupta pentru mediul înconjurător, cum ar fi reducerea poluării cu deșeuri plastice din oceane. Împreună cu foștii surferi profesioniști Rob Machado, Kassia Meador și alți 3.500 de surferi din întreaga lume, IKEA a creat KÅSEBERGA, o colecție sustenabilă de produse care răspunde nevoilor zilnice ale oamenilor cu un stil de viață activ și reducerea poluării planetei. Prin aceasta, IKEA își dorește să inspire și să încurajeze oamenii să facă schimbări pozitive în stilul lor de viață pentru a avea un consum cât mai sustenabil.
Produse practice cu un design estetic, realizate pentru energie pozitivă și impact redus
Gama KÅSEBERGA include 26 de produse destinate atât utilizării în spațiile interioare, cât și în aer liber, inclusiv o geantă care este foarte utilă pentru curățarea plajelor. Colecția se adresează nevoilor de zi cu zi ale utilizatorilor obișnuiți care au un stil de viață sănătos, sustenabil și dinamic.
Procesul de creație a avut ca elemente principale funcționalitatea materialelor reciclate și promovarea unui stil de viață orientat spre circularitate. Drept urmare, o mare parte din articolele colecției KÅSEBERGA sunt fabricate din poliester reciclat, în timp ce altele sunt fabricate din materiale regenerabile, cum ar fi bambusul și pluta.
Acțiuni concrete pentru o schimbare cu impact
Pentru a reuni pasiunea pentru surfing, dragostea pentru natură și produsele sustenabile, IKEA, alături de Mare Nostrum, a creat o acțiune concretă cu un scop important – curățarea Plajei Modern din Constanța.
„Din ce în ce mai mulți oameni își doresc să aibă un stil de viață mai sustenabil, iar misiunea noastră se concentrează pe a face acest stil de viață mai accesibil, atractiv și motivant pentru cât mai mulți dintre ei. Tocmai de aceea, IKEA caută mereu modalități noi și creative de a realiza produse cu resurse limitate, care folosesc materiale regenerabile și reciclate. În același timp, ne dorim să implementăm acțiuni concrete pentru a aduce la viață mentalitatea KÅSEBERGA cu ajutorul colegilor noștri. Pornind de la această mentalitate, am organizat curățarea Plajei Modern, care ajută la reducerea deșeurilor plastice și contribuie la îmbunătățirea ecosistemului marin”, a declarat Mircea Ilie, Sustainability Leader, IKEA Romania.
“Gestionarea deșeurilor marine reprezintă o prioritate pentru Mare Nostrum incă din anul 1997, iar tocmai din acest motiv organizăm anual monitorizările plajelor de pe litoralul românesc, făcând rapoarte despre situația deșeurilor, care ajung la autoritățile naționale și la Comisia Europeană. Astfel, suntem mândri de acest proiect, întrucât alături de IKEA, dăm un exemplu spre schimbarea care poate face diferența în viitor, care poate inspira oamenii să facă un efort în ceea ce privește alegerea unui stil de viață orientat către sustenabilitate și protecție pentru mediu.”, a declarat Marian Paiu, Director Executiv Mare Nostrum.
Cu scopul de a crește conștientizarea cu privire la poluarea cu plastic, IKEA a construit o sculptură de dimensiuni mari în formă de geantă KÅSEBERGA. Scopul acestei sculpturi realizată din deșeuri de plastic este să inspire oamenii să ajute la combaterea poluării cu plastic și să aleagă materiale regenerabile și reciclate.
KÅSEBERGA, colecție numită după un oraș mic din Suedia cu una dintre cele mai sudice zone dedicate surfului, va fi disponibilă în magazinele IKEA din România și online pe IKEA.ro/colectia-kaseberga, începând cu mai 2022.
Despre LMS
Liga Mondială de Surf (WSL) este dedicată celebrării celui mai bun surfing din lume, pe cele mai bune valuri din lume, printr-o varietate de platforme de audiență de cea mai bună calitate. Organizația, cu sediul central în Santa Monica, este un club sportiv global, cu birouri regionale în Australasia, Africa, America de Nord, America de Sud, Hawaii, Japonia și Europa. WSL promovează cel mai bun surfing din lume încă din 1976, organizând anual peste 180 de evenimente la nivel mondial în cadrul turneelor de campionat pentru bărbați și femei, turneul Big Wave, turneul Longboard, seriile de calificare, campionatele pentru juniori, precum și premiile WSL Big Wave. Liga deține o apreciere profundă pentru bogata moștenire a sportului, promovând în același timp progresia, inovația și performanța la cele mai înalte niveluri și, în acest fel, încoronează campionii mondiali de necontestat la masculin și feminin în toate turneele. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați WorldSurfLeague.com.
Grupul Ingka – Grupul Ingka (Ingka Holding B.V. și filialele sale) este unul dintre cele 12 grupuri de companii care dețin și operează magazinele IKEA în baza unor contracte de franciză încheiate cu Inter IKEA Systems B.V. Grupul Ingka operează în trei domenii de activitate: IKEA Retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Ingka Group este un partener strategic în sistemul de franciză IKEA, operând 392 de magazine IKEA, inclusiv magazine urbane, 73 de magazine IKEA și studiouri de design IKEA în 32 de țări. În anul financiar 2021 (1 septembrie 2020 – 21 august 2021), magazinele IKEA au înregistrat 657 de milioane de vizite, site-ul www.IKEA.com 4,6 miliarde de vizite și aplicația web IKEA 368 de milioane de vizite. Ingka își desfășoară activitatea în conformitate cu viziunea IKEA – de a crea o viață cotidiană mai bună pentru cât mai mulți oameni prin oferirea unei game largi de mobilier de casă bine conceput și funcțional, la prețuri atât de mici pentru a fi accesibile cât mai multor oameni.