București, 25 martie 2024. Munch, aplicația care ajută la reducerea risipei alimentare, s-a lansat oficial pe piața din România. Aplicația pune la dispoziția clienților produse din 72 de locații de la 52 parteneri și este disponibilă în București. Numărul de parteneri crește săptămânal, iar în lunile următoare se va extinde și în alte județe.
Clienții vor putea achiziționa produse alimentare de la restaurantele și magazinele lor preferate, la reduceri cuprinse între 50 – 70%. Mecanismul este simplu: utilizatorii rezervă produsele, le plătesc online, apoi le ridică personal.
„Intrarea pe piața din România marchează un pas important pentru noi și reprezintă și o oportunitate de a avea un impact semnificativ în regiune. Ne bucurăm că am găsit deschidere pe piața locală și că vom contribui la reducerea risipei alimentare, în timp ce le vom oferi clienților noștri produse delicioase la prețuri accesibile”, a declarat Kirill Perepelica, Co-Fondator & Chief Expansion Officer Munch.
Printre partenerii Munch se numără localuri cunoscute și apreciate, precum Ibis, Ciorbe și Plăcinte, Tort de bezea, The Coffee Shop, Petit by Maison des Crepes, Sweet by Mario, The Grill și Hello Donuts.
În România, Munch se va dezvolta prin intermediul unei echipe de vânzări cu experiență locală, condusă de Alexandru Țurcanu, care a fost anterior director strategic de vânzări al companiei Just Eat Takeaway.
„Am construit o echipă alături de care ne vom concentra în următoarele luni pe dezvoltarea locală, în București și județul Ilfov, după care ne vom uita la marile orașe din țară. Acest tip de business, cum este Munch, este aproape de comunitate, ajută atât restaurantele și magazinele, cât și clienții, în timp ce reduce risipa alimentară. Sunt convins că am început o poveste de succes”, a declarat Alexandru Țurcanu, director de vânzări Munch România.
Povestea Munch – de la o garsonieră la peste 2,5 milioane de pachete salvate
În vara anului 2020, patru tineri studenți care locuiau într-o garsonieră mică din Budapesta au venit cu ideea să creeze o aplicație care combate risipa alimentară. Scopul lor a fost să reformeze ospitalitatea maghiară și să aducă un nou aspect verde în viața de zi cu zi atât a furnizorilor de catering, cât și a clienților. De atunci, startup-ul a parcurs un drum lung – peste 1.500.000 de descărcări ale aplicației și aproape 2.500.000 de pachete de mâncare salvate la nivel internațional. În prezent se lucrează cu peste 3500 de parteneri pentru combaterea risipei alimentare în Ungaria, Republica Cehă, Slovacia și, mai nou, România.
În România, conform statisticilor Uniunii Europene, aproximativ 2,55 milioane de tone de alimente sunt aruncate anual.
Despre Munch
Munch a fost fondat în 2020 de Botond Zsoldos, Bence Zwecker, Albert Wettstein și Kirill Perepelica, cu o misiune comună de a combate risipa de alimente prin tehnologie. Viziunea lor a fost să introducă o abordare sustenabilă în industria alimentară, de care să beneficieze atât proprietarii de afaceri, cât și consumatorii. Restaurantele, brutăriile, magazinele alimentare și hotelurile folosesc platforma Munch pentru a-și vinde alimentele de înaltă calitate, nevândute, la prețuri reduse.
În noiembrie 2022, Munch s-a unit cu aplicația cehă Nesnězeno, fondată de Jakub Henni, și împreună acum se laudă cu peste 3.000 de parteneri și mai mult de 2 milioane de descărcări de aplicații în trei țări. Până în prezent, Munch a salvat în total peste 1,5 milioane de pachete de alimente în Ungaria și Cehia. Aceste eforturi au fost recunoscute și premiate: Munch a câștigat prestigiosul premiu „Compania durabilă a anului” și „Premiul pentru prevenirea deșeurilor alimentare” la Expoziția Națională a Agriculturii și Industriei Alimentare din Ungaria.